לברור על רכישת זיכיון חייגו 0723341836

זכיינות דיגיטלית או זכיינות מסחרית, איפה כדאי להשקיע?

בישראל כיום קיימים כ-380 קניונים, מרכזי קניות ומרכזי מסחר, רק בשנה האחרונה נפתחו 8 מרכזים חדשים והיד עוד נטויה. המעניין ביותר הוא שלמרות העלייה בבניית מרכזי הקניות, ישנם מקומות רבים ומוכרים שנרשמה בהם דווקא מגמת ירידה במספר הקונים, מה שהוביל לפגיעה ישירה במכירות של רשתות גדולות הנמצאות בפריסה ארצית רחבה. תנועת לקוחות דלה פוגעת לא רק ברשתות האופנה אלה גם ברשתות המזון אשר תלויות בתנועת הקונים. עודף שטחי מסחר והפופולריות של מסחר מקוון מהוות את הגרעין לירידה. אולם הבעיה גם נעוצה בקרב הרשתות, שממשיכות לפתוח סניפים גם בלוקיישנים לא אטרקטיביים, למשל מרכז קניות שצמוד למרכז קניות נוסף בטווח רדיוס קטן.
המגמות בעולם מראות כיוון זהה, עם התקדמות הטכנולוגיה והגידול באחוזי הקניות אונליין נרשמה בארה"ב, המדינה עם אחוז שטחי המסחר לנפש הגבוה ביותר בעולם, עלייה ניכרת בסגירת קניונים ברחבי המדינה. כשנתח השוק בעולם האונליין עומד היום על כ-12% והצפי הוא שבתוך מספר שנים יגיע לרבע. בארץ האחוזים קטנים יותר במחצית, אולם למדנו והשכלנו במרוצת השנים, שישראל לא נשארת הרבה זמן מאחור.
ולמרות הירידה במבקרים, ממש לא מדובר בתום עידן מרכזי הקניות. עדין קיימים 4 אלמנטים מאוד משמעותיים שהם מיזוג, חניה, נוחות וחוויה כשמדובר בקניות במרכזים. הישראלים ממשיכים וימשיכו לשוטט בין החנויות, מדובר גם בחווית קניה שהאונליין לא תמיד מצליח לספק, נראה גם שהקניונים עושים מאמצים רבים כדי להזרים תנועה על ידי יצירת חווית לקוח באמצעות מיתוג חזק, אירועים, מבצעים וכדומה. אבל בסופו של דבר כולם מבינים שחלק נכבד מהקניות יעברו לאינטרנט.
זכיין פוטנציאלי או יזם אשר מעוניין ברכישת זיכיון ברשת מוכרת בפריסה ארצית, עליו לקחת בחשבון שהלוקיישן משחק כאן תפקיד משמעותי, עליו להכין שיעורי בית על המיקום, לברר על מרכזי קניות בטווח רדיוס קרוב, האם יש חנות/מסעדה מאותה רשת בקרבת מקום וגם אילו מאמצים אותו מרכז קניות עושה כדי להגדיל את תנועת הלקוחות.
זכיינים ואנשי עסקים שמתחברים לעולם האינטרנט והטכנולוגיה ומזהים את הפוטנציאל הענק דווקא נמצאים עכשיו בתקופה טובה של הזדמנויות להשקעה באונליין, באמצעות רכישת זכיינות של אתרים מקוונים עם הכנסה פאסיבית, השקעה באתר חדש וכדומה. הזדמנויות ההשקעה באונליין עם התקדמות הטכנולוגיה הולכות ומתעצמות, מדובר בהשקעה קטנה יחסית עם סיכון נמוך, ללא צורך בשכירות, תחרות קטנה ומדובר גם בתפיסת נתח שוק מחוץ לגבולות ישראל.

זכיינות דיגיטלית

זכיינות דיגיטלית

 

דילוג לתוכן